ترفند های خانه داری مدرن

10 نکته مهم که هنگام خرید تشک باید بدانید

خرید تشک باکیفیت طبی

تاثیر انتخاب تشک مناسب بر خواب آرام

خرید تشک مناسب برای خواب آرام نیاز به یک راهنمایی حامع و کامل دارد، زیرا یک سوم از عمرمان را در خواب سپری میکنیم و همچنین کیفیت خواب ما مستقیما بر زندگی ما اثر میگذارد. اگر شب خواب آرامی را سپری کنیم و بدون و درد و گرفتگی از خواب بیدار شویم و روز خوبی را آغاز کنیم؛ این آغاز خوب باعث می شود روز خوبی داشته باشیم و اتفاقات خوبی پیش رو داشته باشیم.

اگر میخواهید روان سالمی داشته باشید و شاداب و سرحال باشید باید خواب شبانه خوبی داشته باشید و برای خواب شبانه خوب، باید روی تشک مناسبی بخوابید که صبح با کمردرد بیدار نشوید.

عوارض خرید تشک نامناسب

خرید تشک مناسب کمردرد

یکی از عواض خوابیدن بر روی تشک نامناسب کمر درد است. اگر به طور مداوم روی تشکهای نامناسبی بخوابید که وقتی صبح از خواب بیدار می شوید با کمر درد از خواب بیدار شوید، در این صورت کمر درد شما مزمن می شود و دچار عوارض بیشتری می شوید. بنابر این برای اینکه دچار کمر درد مزمن نشوید حتما ابتدا تشک مناسب خودتان را تهیه کنید و سپس حتما برای درمان کمر درد به پزشک مراجعه کنید.

البته بعضی از دردهای کمر با انتخاب تشک مناسب ازبین می رود. یکی از تشکهایی که برای افراد دارای کمردرد بسیار مناسب است تشک ریباند است. برای اطلاع از تشک ریباند میتوانید به مقاله تشک ریباند چیست؟ مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

همچنین سرزمین خواب بهترین تشکهای ریباند را که برای افراد با کمردرد بسیار مناسب می باشد و پرفروش است آماده کرده است. برای خرید تشک ریباند کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

تشک طبی پزشکی مدل ریباند

از عوارض دیگر خرید تشک نامناسب دردهای عضلانی و گردن درد و پا درد و احساس خستگی روزانه می باشد.

نکاتی که هنگام خرید تشک باید به آنها دقت کنید

سایز تشکم باید چقدر باشد؟

سایز مناسب برای خرید تشک

اولین موردی که هنگام خرید تشک باید به آن توجه داشته باشید، سایز تشک است. اگر هنوز تخت نخریده اید و میخواهید تخت برای اتاق خوابتان تهیه کنید؛ اندازه اتاق خوابتان را حتما مدنظر قرار دهید. یک تخت بزرگ برای اتاق خواب کوچک اصلا انتخاب مناسبی نیست؛ یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب سایز تخت یا تشک باید مدنظر قرار دهید این است که شما هنگام خواب غلت می خورید یا خیر، اگر خیلی غلت میخورید حتما تشکی انتخاب کنید که پهنای بیشتری داشته باشد تا موقع خواب نگران افتادن از تخت نباشید.

در ضمن به این نکته نیز توجه داشته باشید که هرچقدر تشک و اسفنج تشک، ارتفاع بیشتری داشته باشند؛ وزن بیشتری را تحمل میکند و بادوام تر است.

میزان نرمی و سفتی تشک باید چقدر باشد

یکی دیگر از مهمترین موارد هنگام خرید تشک، توجه به این نکته است که تشک سفت مناسب شماست یا تشک نرم، یا تشکی که نه زیاد نرم است نه زیاد سفت.

تشک باید به اندازه ای سفت یا نرم باشد که ستون فقرات در حالت مناسب باشند. اگر تشک بقدری سفت باشد که انحنای ستون فقرات ازبین برود یا به قدری نرم باشد که کمر دچار انحنای بیش از حد شود، در این صورت فرد دچار کمردرد می شود.

مجموع وزن افرادی که روی تشک میخوابند چقدر است؟

تاثیر وزن در هنگام خرید تشک

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید تشک باید به آن دقت کنید، وزن شخصی است که از تشک استفاده میکنید.

قبل از خرید تشک حتما این مورد را به فروشنده بگویید و از مشاوره وی استفاده نمایید.

اگر تشک یکنفره می خواهید وزن شخصی که از تشک استفاده میکند را باید بدانید، و اگر تشک دونفره می خواهید مجموع وزن دونفری را که روی تشک می خوابند باید مدنظر قرار دهید.

اگر به این نکته توجه نداشته باشید، ممکن است منجر به انتخاب تشک نامناسب و درنهایت گودی سریع تشک شود

میزان ارتجاع پذیری تشک و بازگشت به حالت اولیه

اگر تشکی که استفاده میکنید کمی حالت ارتجاعی داشته باشد؛ راحت تر میتوانید بخوابید و از خواب بیدار شوید. اما اگر مشکل کمردرد دارید؛ قطعا تشک با خاصیت ارتجاعی کم برای شما مفید است. همچنین اگر قصد خرید تشک دونفره دارید دقت کنید که خاصیت ارتجاعی تشک به قدری نباشد که زمانیکه یک شخص روی تشک حرکت میکند؛ حرکتش باعث آزار و بیدار شدن شخص دیگر شود.

کدوم ویژگی تشک فعلیتون رو دوست ندارید؟

مسلما تشک فعلی شما ویژگی یا ویژگیهایی دارد که آنها را دوست ندارید و میخواهید یک تشک جدید انتخاب کنید. ابتدا یک کاغذ بردارید و تمام این موارد را یادداشت کنید و سپس اقدام به خرید کنید که موردی از قلم نیفتد.

چه ویژگیهایی از تشک فعلیتون رو دوست دارید؟

قطعا تشک فعلی شما ویژگیهایی دارد که آنرا انتخاب کرده اید و از آن استفاده میکنید. این ویژگیها را نیز در کاغذ بنویسید و هنگام خرید تشک به این موارد نیز توجه کنید.

برای خرید تشک دونفره حتما حواست به این نکات باشه

اگر میخواهید تشک دونفره تهیه کنید حتما دقت کنید که ابتدا مجموع وزن دونفری را که روی تشک میخوابند حساب کنید تا بتوانید تشک مناسب وزنتان را انتخاب کنید. سپس به این نکته نیز توجه کنید که تشکی انتخاب کنید که خاصیت ارتجاع پذیریر مناسبی داشته باشد تا اگر یک نفر روی تشک غلت خورد و حرکت کرد؛ حرکتش به شخص دیگر منتقل نشود و شبب بیداری او نشود.

میخوای چقدر برای خرید تشک هزینه کنی؟

بازار پر است از تشکها با قیمتهای بسیار بسیار متفاوت، از قیمتهای خیلی خیلی کم گرفته تا قیمتهای نجومی. هنگام خرید تشک این نکته را مدنظرتان قراردهید که کف و سقف قیمتی که میخواهید برای تشکتان هزینه کنید چقدر است؛ تا در بازار پر هیاهوی تشک دچار سردرگمی نشوید.

به این نکته نیز بسیارتوجه داشته باشید که تشک با قیمت بسیار بالا لزوما به این معنی نیست که تشکی مناسب نوع خواب شما و همچنین نوع بدن شما باشد.

بنابراین در هنگام خرید تشک بیشتر به این نکته توجه کنید که چه تشکی برای نوع بدن و نوع خواب شما مناسب است.

روکش ضد رطوبت

اگر از آن دسته افراد می باشید که گرمایی هستید و شب موقع خواب بدنتان عرق میکنید. انتخاب روکش ضد رطوبت برای تشکتان، انتخابی بسیار مناسب می باشد. زیرا هم کمک میکند که شما موقع خواب خشک بمانید و دچار تعریق شبانه نشوید؛ هم باعث افزایش عمر تشک شما می شود.

در زمان خرید تشک حتما دقت کنید که ضمانت نامه داشته باشه

زمانیکه میخواهید برای خرید تشک اقدام کنید. بازار و فروشگاه ها و سایتها اینقدر تشکهای متنوع با اسامی و کاراییهای متفاوتی را معرفی میکنند و هرکدام فقط برند خودش را تبلیغ میکند که برای انتخاب دچار سردرگمی میشوید. بنابراین زیاد به این مورد توجه نکنید و هنگام خرید تشک به این نکته بسیار دقت کنید که ضمانت نامه دارد یا خیر. زیرا ممکن است علیرغم دقت بسیار در انتخاب تشک، تشک باب میلتان را خریداری نکرده باشید؛ در این صورت اگر گارانتی تعویض داشته باشد با خیال راحت میتوانید تشکتان را تعویض نمایید و یا اگر طی مدتی که از آن استفاده میکنید دچار مشکل شد، از ضمانت نامه تشک استفاده کنید.

نکته پایانی

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید تشک باید به آن توجه کنید جنس پارچه روی تشک است. اگر تشک رویه پارچه ای مناسبی نداشته باشد ممکن است شما دچار حساسیت پوستی یا آلرژی شوید یا ممکن است باعث تعریق هنگام خواب شبانه شود.

بنابراین دقت کنید که جنس پارچه نخی باشد.بهترین جنس پارچه برای رویه تشک، پارچه گردباف می باشد که از جنس پنبه است.

برای مشاوره انتخاب تشک مناسب برای نوع بدنتان و همینطور تشک مناسب برای نوع خوابیدنتان با شماره های 09198017431 یا 09122376104 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *