دکوراسیون اتاق خواب

قبل از خرید روتختی سه بعدی حتما این مقاله را بخوانید! ( 5 نکته درباره روتختی 3 بعدی )

خرید روتختی سه بعدی

روتختی سه بعدی شکل جدید و به روزی از ملحفه است که به تازگی و با استقبال گسترده مردم وارد بازار شده است.

با توجه به امکان انتخاب طرح در این مدل، تمایل به خرید روتختی سه بعدی بسیار زیاد است؛ مخصوصا اینکه امکان چاپ طرح روی روتختی بر روی پرده و فرشینه و آباژور و لوستر و… وجود دارد.

بسیاری از افراد علاقه دارند اشیائی داشته باشند که دیگران از آن نداشته باشند؛ به دلیل اینکه در هنگام خرید روتختی سه بعدی امکان انتخاب طرح دلخواهمان را داریم؛ این ویژگی باعث شده که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گیرد.

با توجه به جدید بودن روتختی های سه بعدی، هنوز عده ای از مزایا و معایب این مدل روتختی اطلاعاتی ندارند و نمی دانند این مدل روتختی مناسب دکوراسیون اتاق خوابشان می باشد یا خیر.

در این مقاله شما را با این موضوعات و مزایا و معایب خرید روتختی سه بعدی آشنا می کنم.

روتختی سه بعدی چیست؟

خرید روتختی سه بعدی

روتختی سه بعدی روتختی ای است که روکش ملحفه آن چاپ سه بعدی دارد. این روتختی ها با طرح های سه بعدی به تصاویر عمق می دهند و باعث می شوند تصاویر را برجسته تصور کنیم و حس کنیم تصاویر طبیعی و زنده می باشند.

با توجه به اینکه روتختی های سه بعدی حجم و حالت طبیعی تصاویر را نشان می دهند؛ محال است کسی این طرح ها را ببیند و مجذوب آن نشود.

به کمک دستگاه پرینتر دیجیتال مخصوص، طرح سه بعدی مورد نظر را بر روی پارچه هایی که جنس باکیفیت دارند چاپ میکنند و پارچه بدست آمده یک پارچه با طرح سه بعدی می باشد.

از آنجایی که پارچه استفاده شده برای روتختی های سه بعدی؛ تحت فرآیند حرارتی ویژه ای تولید می شوند؛ لذا باید جنس پارچه استفاده شده برای این روتختی ها باکیفیت باشد.

اگر جنس پارچه این مدل روتختی مرغوب نباشد پس از فرآیند چاپ و حرارتی، پارچه کیفیتش را ازدست می دهد و دیگر یک روتختی مرغوب نداریم.

به طور معمول، کیفیت یک روتختی با کیفیت چاپ روی آن مشخص می شود. بنابراین هرچه کیفیت تصویر روی روتختی بیشتر باشد؛ جنس روتختی باکیفیت تر می باشد.

مزایای خرید روتختی سه بعدی

خرید روتختی سه بعدی

به دلیل اینکه سرویس تخت و روتختی نقش محوری در دکوراسیون اتاق خواب دارند؛ و به دلیل اینکه چاپ خاص روتختی سه بعدی ، عمق دیداری خاص و جذابی را به روتختی می دهد؛ از همین رو باعث منحصر به فرد شدن اتاق خواب شما می شود.

یکی از مهمترین مواردی که هر فرد موقع خرید روتختی به آن دقت می کند این است که طرح روتختی مطابق با دکوراسیون اتاق خواب باشد. اما بیشتر روتختی های موجود در بازار دارای طرح های از پیش تعیین شده ای می باشند که ممکن است به سختی با دکوراسیون اتاق خواب مطابقت داشته باشد.

اما با خرید روتختی سه بعدی؛ و سفارش دادن پرده و فرشینه و لوستر که طرح روتختی نیز روی آنها چاپ شده است؛ دیگر نگران دکوراسیون و هماهنگی وسایل اتاق خوابتان با یکدیگر نخواهید بود.

از دیگر مزیت های خرید روتختی سه بعدی این است که شما میتوانید طرح دلخواهتان را روی روتختی سفارش دهید که چاپ کنند.

روتختی های سه بعدی دارای تنوع بسیار بسیار زیادی می باشند؛ و این مزیت دست شما را برای انتخاب روتختی مورد نظرتان بسیار باز می گذارد.

معایب خرید روتختی سه بعدی

روتختی های سه بعدی با جنسهای متفاوتی عرض می شوند؛ جنس معروفی که بیشتر استفاده می شود جنس میکروتنسل مپارچخ مهم، پی باشد. یکی دیگر از این جنسای مورد استفاده پارچه مخمل مبیباشد. پارچه میکرو براش هم از جنسهای مورد استفاده برای روتختی سه بعدی می باشد.

این تنوع جنسهای مختلف که برای روتختی سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد؛ مشتری را هنگام خرید روتختی سه بعدی سردرگم میکند.

شستن روتختی به سادگی نیست همینطور شستن روتختی سه بعدی نیز ساده نمی باشد. برای شستن روتختی از دمای 30 درجه ماشین لباسشویی و پودرهای غیر آنزیم دار باید استفاده کرد.

بهتر است شستن روتختی سه بعدی را به خشک شویی بسپارید.

روتختی سه بعدی به دلیل جنس پارچه بکار رفته در آن، جزو روتختیهای ارزان قرار نمیگیرد. به دلیل اینکه باید از پارچه مرغوب برای روتختی سه بعدی استفاده کرد؛ قیمت آن تقریبا متوسط می باشد. یعنی نه بسیار گران است و نه ارزان است.

روتختی سه بعدی دارای تنوع بسیار بسیار زیادی می باشد؛ و همین امر هم جزو مزیتهای آن است و هم جزو معایب آن.

جزو معایب است زیرا هنگام خرید روتختی سه بعدی به دلیل تنوع بسیار زیاد طرح و رنگ دچار شک و تردید می شوید. برای حل کردن این مشکل شما ابتدا سبک اتاق خوابتان را مشخص کنید و به رنگ اتاق خوابتان توجه کنید؛ سپس اقدام به خرید نمایید.

مقاله “روانشناسی رنگ اتاق کودک” شما را در انتخاب رنگ روتختی بسیار کمک خواهد کرد.

روتختی سه بعدی دارای چه جنسهایی است؟

همانطور که در بالا گفته شد؛ روتختی سه بعدی دارای جنسهای متفاوتی می باشد. یعنی ممکن است یک طرح روتختی سه بعدی؛ با جنسهای متفاوتی در بازار عرضه شوند؛ و اگر از جنسهای مختلف و کیفیتشان اطلاعی نداشته باشید ممکن است هنگام خرید روتختی سه بعدی دچار مشکل شوید.

بنابراین من شما را با جنسهای متفاوت روتختی سه بعدی آشنا میکنم.

بیشترین جنسی که در تولید روتختی سه بعدی استفاده می شود؛ جنس میکرو تنسل می باشد. این جنس از نرمی و لطافت و دوام خوبی برخوردار است و همچنین درخشندگی خاصی دارد و قابلیت شستن در ماشین لباسشویی را دارد و بعد از شستشو همچنان شفاف هست و رنگ و ساختار پارچه حفظ می شود.

جنس دیگر مکیرو براش می باشد.این جنس نیز قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد و لطافت و دوام مناسبی دارد.

نحوه شستشوی روتختی سه بعدی

بهترین روش برای شستشوی روتختی، مخصوصا روتختی سه بعدی، دادن آن به خشکشویی می باشد. اما اگر بخواهید که آنرا در منزل بشورید باید حتما از دمای 30 درجه سانتی گراد استفاده کنید.

اصلا اصلا از پودرهای شستشوی آنزیم دار استفاده نکنید؛ بهتر است که از مایع شستشوی مخصوص لباسهای رنگی استفاده کنید.

برای روتختی سه بعدی به هیچ وجه از خشک کن لباسشویی استفاده نکنید.

سخن پایانی

یکی از پرطرفدارترین نوع های روتختی، روتختی سه بعدی می باشد. این روتختی به دلیل چاپ مخصوص روی آن که سه بعدی می باشد و تصویر روی آن دارای حجم است؛ بسیار مورد علاقه افراد می باشد.

اما نکته ای باید بسیار به آن توجه کنید این است که چون روتختی به طور مستقیم با پوست بدن در ارتباط است؛ بنابراین پارچه زیری روتختی حتما از جنس نخ پنبه باشد تا به پوست بدن آسیب نرساند.

همچنین در هنگام خرید روتختی سه بعدی دقت کنید که کیفیت چاپ بالایی داشته باشد و همچنین به جنس پارچه روتختی هم بسیار توجه کنید.

اگر قصد خرید روتختی سه بعدی دارید؛ سوالاتتان را از طریق تماس با شماره 09198017431 یا 09122376104 از کارشناسان سرزمین خواب بپرسید و از مشاوره آنها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *