دکوراسیون اتاق خواب

شال تخت چیست؟ + 5 کاربرد شال تخت

شال تخت

اگر می خواهید یک اتاق خواب رویایی داشته باشید؛ یکی از راههای ساده برای این کار استفاده از شال تخت می باشد. شال تخت به شما کمک می کند تا بتوانید به سادگی یک اتاق خواب زیبا و رویایی داشته باشید. در فصل های گرم سال از شالهای تخت می توانید به عنوان به عنوان یک روانداز استفاده کنید. حتی می توانید از آن به عنوان زیرانداز کودکتان استفاده نمایید.

با یک انتخاب بسیار زیرکانه می توانید از شالهای تخت به عنوان شال مبل نیز استفاده کنید.

شال تخت یک نوار مستطیل شکل و باریک است که در قسمت پایینی تخت قرار دارد. معمولا شال تخت تک رنگ می باشد ولی در کشورهای مختلف تنوع رنگ و طرح شال متفاوت است. از آن بیشتر در هتلها استفاده می شود تا هم اتاق را شیک و زیبا جلوه بدهد و هم اینکه کمک می کند تا روتختی کثیف نشود.

چرا از شال مبل استفاده می کنیم؟

شال تخت

بعضی افراد چمدان را بر روی تخت قرار می دهند به همین علت شال تخت را در قسمت پایینی تخت قرار می دهند تا روتختی دیرتر کثیف شود. علاوه بر آن در منزل از شال تخت برای زیبایی اتاق خواب استفاده می کنند و همین برای اینکه روتختی دیرتر کثیف شود.

استفاده از شال تخت در اتاق خواب نشان دهنده خوش سلیقگی خانم خانه می باشد.

کاربردهای شال تخت

شال تخت را می توان برای مقاصد مختلفی استفاده کرد و کاربردهای بسیار مختلفی دارد. برخی از کاربردهای آن را در زیر بیان می کنم.

استفاده از شال تخت به عنوان پتو

در بسیاری از مواقع و در فصول سرد سال می توانیم از شال تخت به عنوان پتو و روانداز استفاده کنیم.

استفاده از شال تخت به عنوان روتختی

می توانید شال تخت را به صورت کامل بر روی تخت بکشید و تخت را به صورت کامل با آن بپوشانید. در واقع این مدل شال تخت به عنوان روتختی اسفاده شده است

استفاده از شال تخت برای زیر انداز کودک

می توانید از شال تخت در نقاط سرد خانه به عنوان زیرانداز فرزندتان استفاده کنید تا هم بدن کودکتان اذیت نشود و هم زمانیکه می خواهد خوراکی یا غذایی میل کند به عنوان زیر انداز استفاده کنید تا منزلتان کثیف نشود.

استفاده از شال تخت برای مبل

شال تخت شال مبل

از شال تخت بر روی مبل نیز استفاده می شود. فقط کافی است در هنگام انتخاب آن زیرکی به خرج دهید و از رنگی انتخاب کنید که هم بتوانید بر روی تخت استفاده کنید و هم بر روی مبل.

اگر از نوع ساده و غیر طرحدار آن استفاده کنید هم می توانید آن را بر روی مبل پهن کنید و هم بر روی تخت پهن کنید.

به کمک آن یک اتاق خواب شیک و زیبا خواهید داشت

اگر از دکوراسیون اتاق خوابتان خسته شده اید و نمی خواهید هزینه زیادی کنید و دوست دارید اتاق خواب شیکی داشته باشید. پیشنهاد می کنم از شالهای تخت ساده و تک رنگ استفاده کنید.

این شالها به خاطر تک رنگ بودنشان براحتی با دیگر اجزاء اتاق خواب هماهنگ می شوند و براحتی دکور اتاق خوابتان تغییر می کند و علاوه بر آن می توانید با پهن کردن آن بر وی مبل، دکوراسیون اتاق خوابتان را نیز را تغییر دهید.

نحوه شستشوی شال

هنگام خرید شال حتما به این نکته توجه کنید که قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد. زیرا از این شالها معمولا هم به عنوان زیبایی اتاق استفاده می شود و هم برای تمیز ماندن روتختی از آن استفاده می شود.

بنابراین بیشتر از روتختی کثیف می شود؛ پس اگر نوع قابل شستشوی آن در ماشین لباسشویی را انتخاب کنید؛ در این صورت تخت و روانداز تمیزتری خواهید داشت.

سخن آخر

برای زیباتر شدن شال بر روی تخت می توانید شال تخت و دو عدد کوسن تخت را هماهنگ و هم رنگ و هم جنس با هم انتخاب کنید. به این صورت یک تخت بسیار زیبا و رویایی خواهید داشت.

شالهای تخت جنسهای مختلفی دارد مانند شال پارچه ای یا بافتنی یا خز.

نوع پارچه ای آن بیشتر مناسب اتاق خوابهایی با سبک مینیمال و مدرن و بوهن می باشد. همچنین مناسب تخت های اسپرت می باشد.

نوع بافتنی آن بر روی تختهای کلاسیک، اسپرت و یا مدرن زیباست. این نوع شال ها برای سبک اتاق خواب مدرن، مینیمال و یا بوهومین مناسب می باشد.

نوع خز آن بیشتر مناسب تخت های سلطنتی یا چرمی می باشد. این شال در چیدمانهای به سبک لوکس و مدرن بیشتر کاربرد دارد.

در انتها اگر شما با کاربردهای دیگر این محصول آشنا هستید یا به شیوه ی دیگری از آن استفاده می کنید؛ خوشحال میشوم در بخش دیدگاه ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *