ترفند های خانه داری مدرن

ست روتختی کاوری بخرم یا لحافی؟

سرویس روتختی کاوری یا لحافی؟

روتختی کاوری

شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که ست روتختی کاوری بهتر است یا ست روتختی لحافی؟ 

جواب این سوال بسیار وابسته است به نوع مصرف و نوع استفاده شماو انتظارتان از ست روتختی ای که میخرید. 

اینکه آیا راحتی شستشو را ترجیح میدهید؟ یا اینکه هنگامیکه از خواب بیدار میشوید ترجیح میدهید که بتوانید روتختیتان را راحت تر مرتب کنید؟ و بسیاری از سوالهای دیگر که باید هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب ست روتختی کاوری یا لحافی برای روتختی مدنظر قرار دهید. 

در این مقاله به شما کمک میکنیم تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید برای خرید روتختی. 

این مطلب را ازدست ندهید: سایز استاندارد روتختی چقدر است؟ 

تفاوت اصلی روتختی کاوری و روتختی لحافی چیست؟ 

نوع دوخت رویه لحاف به لحاف است که تفاوت در این سرویسها را ایجاد میکند. 

معمولا سرویسهای روتختی شامل روبالشی، روکوسنی،کاور کشدار تشک،کاور لحاف یا لحاف می باشد. 

تفاوت روتختی کاوری و ست لحافی فقط در یک تکه هست. ست لحافی، لحافی دارد که الیاف لحاف به خاطر توزیع یکنواخت الیاف به رویه دوخته شده است و امکان جداکردن الیاف از رویه لحاف وجود ندارد.

ولی روتختی کاوری لحاف ندارد و به جای آن کاور لحاف دارد و لحاف داخل کاور قرار میگیرد. شستشوی این ستها راحت تر از ستهای لحافی است. 

ستهای روتختی لحافی دونفره هتلی و ساده و پیگمنت که در سرزمین خواب وجود دارد 6 تکه می باشند که شامل: یک عدد لحاف با دوخت صنعتی، یک عدد کاور کشدار تشک، دو عدد روبالشی و دو عدد کاور کوسن می باشد. 

و ست یکنفره 4 تیکه شامل: یک عدد لحاف با دوخت صنعتی، یک عدد کاور کشدار تشک، روبالشی و رویه کوسن می باشد. 

این ستها را میتوانید به صورت کاوری هم سفارش بدهید.  در ستهای کاوری به جای لحاف کاور لحاف قرار دارد. 

در حال حاضر بزرگترین و لوکس ترین برندهای روتختی دنیا روتختی هایشان را بیشتر به صورت کاوری عرضه میکنند.  

روتختی کاوری

روتختی کاوری بخرم بهتره یا روتختی لحافی؟ 

برای رسیدن به جواب مناسب برای این سوال تفاوتهای این دو ست را برای شما بیان میکنم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. 

تفاوتهای ست کاوری و ست لحافی: 

  1. شستشو   2-مرتب کردن  3-تنوع در طرح و رنگ   5- قیمت   6- امکان استفاده در فصلهای گرم و سرد سال  7- ظاهر 8-صرفه جویی در فضا  

حال به بیان این تفاوتها میپردازیم. 

روتختی کاوری ، لحاف

شستشو: 

از آنجایی که روتختی هرشب استفاده میشود و تماس مستقیم با ما دارد شستشو و بهداشت آن برای خانمها بسیار مهم است و اینکه بتوان آن را راحت شست بسیار مهم است. 

در ست روتختی کاوری چون کاور از لحاف جدا میشود شستشوی آن راحتتر از شستشوی ست لحافی است و راحت میتوان کاور را از لحاف جدا کرد و داخل ماشین لباسشویی شست و یا حتی میتوان آنرا با دست شست و نگران این نبود که الیاف داخل لحاف گلوله شود و کیفیتش را ازدست دهد. و این یکی از محاسن ست روتختی کاوری است. 

ولی شستشوی ست لحافی ساده نیست و برای شستن روتختی لحافی بهتر است که شستنش را به خشکشویی بسپاریم. و اگر خواستیم در منزل بشوریم باید به دستورالعمل شستشوی محصولات الیافی و روتختی عمل کنیم تا الیاف داخل لحاف کیفیتش را ازدست ندهد. 

روتختی کاوری ، ماشین لباسشویی

مرتب کردن: 

اگر بعد از بیدار شدن از خواب دوست دارید که بتوانید به سرعت روتختی را مرتب کنید و سر کار بروید در این صورت سرویس لحافی بسیار مناسب شماست. چون راحت روی تخت مرتب میشود.

ولی روتختی کاوری چون لحاف به کاور دوخته نشده مرتب کردن آن کمی سخت تر است. ولی اگر اطراف لحاف و داخل کاور نوارهایی وجود داشته باشد که لحاف داخل کاور فیکس شود دراین صورت مرتب کردن روتختی آسانتر میشود و لحاف داخل کاور جمع نمیشود. 

همچنین باتوجه به اینکه الیاف ست لحافی به پارچه روتختی محکم شده است اگر شما هرچقدر هم بد بخوابید الیاف لحاف جمع نمیشود و روتختی مرتب باقی می ماند. ولی ست کاوری این حسن را ندارد.

مرتب کردن روتختی کاوری

تنوع در طرح و رنگ: 

اگر بخواهید به اتاق خوابتان تنوع بدهید و روتختیتان را عوض کنید، اگر روتختی کاوری داشته باشید کافی است کاور روتختی را عوض کنید تا به اتاق خوابتان تنوع و تازگی ببخشید، این درحالی است که اگر ست لحافی داشته باشید باید لحاف روتختی را با هزینه بیشتری عوض کنید. البته کارشناسان ما در سرزمین خواب برای رفع این مشکل نیز تدابیری اندیشیده اند که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص میتوانید با کارشناسان ما درارتباط باشید.

قیمت: 

برای بررسی تفاوت قیمت این دو نوع ست باید بگویم که اگر برای دفعه اول میخواهید روتختی بخرید و نمیخواهید خیلی هزینه کنید ست لحافی قیمتش مناسبتر است. ولی اگر لحاف لایت را یکبار تهیه کرده باشید، خرید روتختی کاوری قیمت مناسبتری خواهد داشت و میتوانید لحاف لایت را داخل کاور جدید قرار دهید.

ولی در کل هزینه نگهداری روتختی لحافی از روتختی کاوری بیشتر است چون برای شستشوی روتختی لحافی باید شستشوی لحاف را به خشکشویی بسپاریم ولی روتختی کاوری را راحت میتوانیم از لحاف لایت جداکرده و توی ماشین لباسشویی یا با دست براحتی بشوییم. 

امکان استفاده در فصلهای سرد و گرم سال: 

اگر ست لحافی خریداری کرده باشید و لحاف آن خیلی گرم باشد برای استفاده در تابستان چاره ای جز این نیست که لحاف را جمع کنید. ولی اگر روتختی کاوری داشته باشید کافی است لحاف لایت را از داخل کاور دربیاورید، و در تابستان هم میتوانید از همین سرویس روتختی استفاده نمایید. 

روتختی کاوری ، کیف ، لباس زنانه

ظاهر روتختی: 

در ستهای لحافی الیاف را به پارچه میدوزند و شکل ظاهری روتختی در مدت زمان استفاده از آن تغییر نمیکند ولی ممکن است به علت اینکه روی لحاف دوخت دارد از لحاظ ظاهری مورد پسند عده ای نباشد.

لازم به ذکر است که فاصله بین دوختها آنقدر زیاد است که زیبایی ظاهری روتختی را تحت تاثیر قرار ندهد و حتی در مواردی شکل منظم دوخت جلوه زیبایی به لحاف میدهد. 

ولی روتختی کاوری چون روی لحاف دوخت ندارد در نگاه اول ظاهر لوکس تر و زیباتری دارد. البته انتخاب ظاهر روتختی کاملا سلیقه ای است. 

صرفه جویی در فضا: 

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که برای تنوع اتاق خواب دوست دارید که چند سرویس روتختی داشته باشید و هر از گاهی روتختیتان را عوض کنید و دکوراسیون اتاق خواب را عوض کنید اما به علت کمبود جا در آپارتمانتان از اینکار صرفنظر کردید. 

پیشنهاد ما به شما این است که یک لحاف لایت خریداری کنید و چندین سرویس روتختی کاوری بخرید تا بتوانید دکوراسیون اتاق خوابتان را براحتی تغییر دهید. زیرا چندین سرویس کاوری را براحتی میتوانید تاکنید و در کمد رختخواب قرار دهید. 

بالاخره ست لحافی بخریم یا ست کاوری؟ 

اگر تا اینجای کار هنوز تصمیم قطعی نگرفته اید که روتختی کاوری بخرید یا ست لحافی، جدول زیر به شما کمک میکند تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. 

چرا ست روتختی لحافی بخریم؟ چرا ست روتختی کاوری بخریم؟ 
– لحاف در سرویس روتختی لحافی همیشه خوش‌فرم و مرتب باقی می‌ماند.
– مرتب کردن تخت راحت‌تر است.
– برای افرادی که در خواب زیاد غلت می‌خورند مناسب است.
–  قیمت خرید پایین‌تری دارد. 
– روتختی کاوری طرحهای متنوع و جذاب دارد.
– عوض کردن آن با هزینه کمتری امکان پذیر است.
– شستن روتختی کاوری راحت تراست و در منزل امکان پذیر است که هزینه کمتری میبرد.
 – در فصلهای گرم سال براحتی قابل استفاده است.
– روتختی کاوری را میتوان اتو کشید.
– برای نگهداری به فضای کمتری نیاز دارد. 
چرا ست روتختی لحافی نخریم؟ چرا ست روتختی کاوری نخریم؟ 
– شستتن روتختی لحافی سخت و زمان‌ بر است یا هزینه‌ زیادی میبرد.
– هزینه تعویض روتختی لحافی بیشتر است.
– فضای موردنیاز برای نگهداری روتختی‌های لحافی قدیمی بیشتر است. 
– مرتب کردن روتختی کاوری سخت تر است.
– اگر نوار داخلی نداشته باشد مرتب کردن آن بسیار سخت است. 

کارشناسان ما در سرزمین خواب آماده مشاوره دادن در خصوص انتخاب روتختی مناسب اتاق خواب شما میباشند.

همچنین خوشحال میشویم در قسمت دیدگاهها تجربیاتتان را در خصوص استفاده از روتختی کاوری یا روتختی لحافی با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *