ترفند های خانه داری مدرن

سایز استاندارد روتختی چقدر است؟

سایز استاندارد روتختی چقدر است؟

سایز استاندارد روتختی

خرید روتختی مناسب از لحاظ ابعاد، قیمت و کیفیت دغدغه بسیاری از افراد است. 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که روتختی خریدید و بعد وقتی که خواستید روتختی را پهن کنید متوجه شدید که کاور تشک کوچیکه  و روی تشک کامل پهن نمیشه و اینکه روتختی کوچک بسیار آزاردهنده است و هنگام پهن شدن روی تخت جلوه بصری زیبایی ندارد و نمیتواند از تشک در مقابل گرد و غبار و آلودگی محافظت نماید. 

یا اینکه روتختی اینقدر بزرگه که روتختی روی زمین کشیده میشه وظاهر تخت را نامرتب و آشفته نشان میدهد و سالها از این روتختی با سایز نامناسب استفاده کردید. 

به علت اینکه روتختی در زیبایی تخت و اتاق خواب بسیار موثر است و انتخاب اشتباه آن تاثیر منفی در دکوراسیون اتاق خواب میگذارد به همین دلیل من در این مقاله قصد دارم به شما کمک کنم تا بتوانید روتختی مناسب اتاق خوابتون رو انتخاب کنید تا از آرامش حاصل از آن خواب راحت و آرامی داشته باشید. 

 سایز استاندارد روتختی چقدر است؟

 

سایز استاندارد روتختی ام را چطور حساب کنم؟ 

برای بدست آوردن سایز استاندارد روتختی ابتدا قبل از خرید روتختی طول و عرض و ارتفاع تشک تختتان را اندازه گیری کنید چون تشکها به دلیل تنوع در فنری یا طبی یا طبی فنری بودنشان و اینکه پد دارند یا خیر، ارتفاعهای متفاوتی دارند. 

بنابراین باید به این نکته توجه شود که روتختی مناسب تشکمان را انتخاب کنیم. 

برای انتخاب کاور تشک در سرویس روتختی یا نیم ست بعد از اندازه گیری طول و عرض و ارتفاع تشک، ارتفاع تشک هرچقدر بود دوبرابر آنرا به عرض تشک اضافه کنید و همچنین دو برابر ارتفاع را به طول روتختی اضافه میکنیم. 

طول و عرض جدید اندازه کاور تشک میباشد. 

سایز استاندارد روتختی چقدر است؟

طرز بدست آوردن سایز کاور تشک

به عنوان مثال برای یک تشک یکنفره به طول 200 و عرض 90 و ارتفاع 20 سایز کاور تشک به این صورت محاسبه میشو: 

طول کاور تشک= 200(طول تشک) + 40 (دوبرابر ارتفاع تشک) 

عرض کاور تشک= 90(عرض تشک) +40 (دوبرابر ارتفاع تشک) 

و اندازه روتختی همین تشک به این صورت باید باشد: 

طول روتختی= 200(طول تشک) + 20 (ارتفاع تشک) 

عرض روتختی= 90(عرض تشک) +40 (دوبرابر ارتفاع تشک) 

 نحوه بدست آوردن سایز استاندارد روتختی

برای اندازه گیری طول روتختی فقط ارتفاع تشک را اضافه میکنیم چون قسمت بالای تخت تاج تخت قرار دارد به همین دلیل دوبرابر ارتفاع تشک اضافه نمیشود. 

روتختی ای که در این مرحله بدست می آید فقط فقط روی تشک و کنار تشک را پوشش می دهد و چهار چوب تخت خالی می ماند. با توجه به نوع چهار چوب تختتان و مدلی که می پسندید به ابعادی که بدست آورده اید اضافه کنید. 

به عنوان مثال اگر زیر تختتان خالی است و با زمین فاصله دارد به عرض ابعادی که بدست آورده اید حداقل 40 سانتی متر اضافه نمایید و به طول آن حداقل 20 سانتی متر (یعنی طول روتختی یکنفره مثال ما می شود 220 +20 و عرض آن 130+40) تا فضای خالی زیر تختتان را پوشش دهد ولی حتما دقت کنید روتختی ای که میخرید آنقدر بزرگ نباشد که روی زمین اتاق خواب کشیده شود. 

اگر تختتان کشو دارد و چهار چوب تخت تا زمین آمده است مقدار کمتری به اندازه روتختی اضافه کنید که جلوه تختتان از بین نرود.به عنوان مثال 20 سانتی متر به عرض و 10 سانتی متر به طول اضافه کنید. 

 سایز استاندارد روتختی چقدر است؟

و در آخر …

در این مقاله سعی کردیم که به شما کمک کنیم تا بتوانید روتختی مناسب تختتان را انتخاب کنید. 

اگر درباره سایز استاندارد روتختی سوالی دارید میتوانید آن را در قسمت دیدگاهها در انتهای همین صفحه مطرح کنید تا در اسرع وقت و با کمال میل به آن پاسخ دهیم. 

فروشگاه اینترنتی سرزمین خواب با بیش از 50 سال سابقه در زمینه فروش انواع کالای خواب مانند روتختی، روتختی عروس، روتختی اسپرت،روتختی نوجوان،تشک طبی فنری،تشک مهمان، بالش و حوله حمام در شهر تهران آماده است تا شما را راهنمایی کند تا شیکترین و بروزترین و مناسبترین روتختی را برای تختتان انتخاب کنید. 

فروشگاه سرزمین خواب امکان خریدی مناسب با قیمت اقتصادی را برای شما عزیزان فراهم کرده است . 

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و مشاوره از طریق شماره تلفنهای 02166427086 و 09198017431 با کارشناسان سرزمین خواب در ارتباط باشید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *