ترفند های خانه داری مدرن

بالش طبی مناسب برای دیسک گردن و 5 ویژگی بالش طبی استاندارد

تعویض بالش

بالش طبی در کاهش فشار به مهره های گردن بسیار موثر می باشد. همچنین بالش طبی موجب حفظ انحنای طبیعی قسمت فوقانی ستون فقرات می شود و از کشیدگی ستون فقرات جلوگیری می کند. این بالش به حفظ موقعیت مناسب ستون فقرات کمک می کند.

برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است که صبح با گردن درد از خواب بیدار شده اند. مشکل گردن درد علتهای زیادی ممکن است داشته باشد ولی یکی از علتهایی که ممکن است وجود داشته باشد؛ استفاده از بالش نامناسب می باشد. البته این مشکل جزو مشکلاتی است که راه حل ساده ای دارد؛ و با خرید یک بالش طبی که مناسب گردن درد می باشد این مشکل براحتی برطرف می شود.

بالش طبی

مزایای بالش طبی

به دلیل سبک نامناسب زندگی امروزه و استفاده زیاد از موبایل و کامپیوتر، گردن، دستها و کمر ما بسیار در معرض فشار و آسیب قرار دارد. بنابر این برای اینکه دچار گردن درد و دست درد و کمر درد نشویم؛ باید ابتدا سبک زندگی خود را اصلاح نماییم و سپس از بالش های طبی مناسب برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گردن استفاده نماییم.

یکی از مزایای استفاده از بالش طبی، جلوگیری از ایجاد فتق دیسک گردن می باشد.

فیزیوتراپ ها بر این باورند که شکل صحیح ستون فقرات باید به شکل C باشد. زیرا این شکل باعث می شود که بر اثر ضربات احتمالی به سر، برای مغز مشکلات احتمالی بوجود نیاید.

بالش طبی با تراز کردن بدن و با حفظ شانه ها و گردن و ستون فقرات و پاها، کمک می کند تا بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرد و از بیماریهای مختلف جلوگیری می کند.

بالشهای طبی ای روانه بازار شده اند که مناسب افراد دارای رفلاکس می باشند و مشکلات ناشی از رفلاکس معده را کاهش می دهند. بسیاری از نوزادان دارای مشکل رفلاکس معده می باشند؛ توصیه میکنم علاوه بر مشاوره از پزشک و طی کردن مراحل درمان و همچنین مشاوره با طبیبان طب سنتی، از بالشهای مناسب رفلاکس نیز برای نوزادان و کودکانتان استفاده نمایید.

این بالشها حتی مناسب بزرگسالانی که از رفلاکس معده رنج می برند نیز می باشد.

اما اگر گردن برای مدت زمان طولانی به سمت جلو یا پایین خم شود؛ که این اتفاق بیشتر زمانی که مشغول مطالعه یا کار کردن می باشید اتفاق می افتد؛ کم کم ستون فقرات حالت C شکل خود را از دست می دهند و ممکن است که شما فشار بسیار زیادی را بر روی گردن خود احساس کنید.

اما با استفاده از یالش طبی با ارتفاع مناسب از ایجاد این مشکل جلوگیری می کنید.

از دیگر مزایا یاستفاده از بالش طبی به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • ستون فقرات مهره های گردن و کمر را در وضعیت استاندارد قرار می دهد که به آنها فشار وارد نشود.
  • با حفظ حالت بدن از ایجاد دردهای ناحیه ستون فقرات جلوگیری می کند.
  • گردش خون در هنگام را بهبود می بخشد و از تنشهای عضلانی هنگام خواب جلوگیری می کند.
  • کیفیت خواب را بهبود می بخشد و باعث می شود که در طول روز انرژی بیشتری برای انجام کارها داشته باشید.

بالش طبی خوب چه خصوصیاتی دارد

بالش های طبی درست شده از مموری فوم جزو بهترین بالشها برای مشکلات دیسک گردن می باشند. از آنجاییکه نوع و فرم و ارتفاع بالش در بروز بیماریها دردهای گردنی موثر می باشند. استفاده از نوع مناسب بالش طبی برای مشکل خاصی که دارید بسیار مهم می باشد.

در زیر تعدادی از خصوصیتهای بالش طبی را عنوان می کنم:

  • فضایی که بین سر، گردن و کمر قرار دارد را پر کند
  • پشتیبانی از سر و گردن در هنگامی که در حالنهای مختلفی می خوابیم
  • شستشوی آن راحت باشد
  • دوام و کیفیت خوبی داشته باشد
  • نرم و لطیف باشد و باعث بروز ناراحتی های پوستی نشود

آیا بالش طبی برای دیسک کمر هم مناسب است؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در زمان کنونی با آن مواجه هستند؛ کمر درد می باشد. برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنیم ابتدا باید سبک زندگیمان را درست کنیم و سپس تشک طبی مناسب استفاده کنیم تا کمرمان دچار مشکل نشود. شاید باورش برایتان سخت باشد اما برای جلوگیری از کمردرد، استفاده از یک بالش طبی مناسب و استاندارد هم بسیار موثر می باشد.

هنگامی که دراز می کشیم؛ جاذبه زمین باعث ایجاد فشار به بدن می شود. این جاذبه به مرور زمان فشار بر بدن را زیاد می کند و حتی در بسیاری از مواقع فرد علیرغم نداشتن سابقه دیسک کمر، از کمر در شکایت می کند. بالش طبی با ایجاد تکیه گاه مناسب در بدن، به فرد کمک می کند تا مشکلات کمردردش کمتر شود.

سخن پایانی

بالشهای جزو بالشهایی میباشند که برای بیماران دارای ناراحتی عضلانی بسیار مفید باشند. با توجه به نیاز افراد مختلف بر اساس بیماریهایی که دارند؛ تولیدکنندگان اقدام به تولید تخصصی بالشهای طبی براساس نوع بیماری و نیاز افراد کرده اند.

امروزه بالشهای طبی مختلفی برای درمان درهای ناحیه های مختلف بدن تولید شده اند. مانند بالشهایی برای مشکلات گردن، کمر، زانو، بالش مناسب برای افرادی که زیاد مینشینند، بالش مخصوص بارداری، بالش مخصوص بیماران دارای رفلاکس و … بهتر است که ابتدا نیاز خود را تشخیص دهید سپس اقدام به خرید بالش متناسب با نیازتان بکنید تا از خریدتان راضی باشید.

یک نکته ای که در هنگام استفاده از بالش باید به آن توجه کنید؛ مخصوصا افرادی که دچار مشکل دیسک گردن می باشند باید بیشتر به آن توجه کنند؛ این است که هر کالای خوابی از جمله هر بالشی یک طول عمر مفیدی دارد و اگر بالش کیفیتش را ازدست بدهد دیگر آن کارایی که بالش را برای آن نازتان خریداری کرده بودید را نخواهد داشت.

بنابراین بعد از تمام شدن عمر بالشتان، حتما آن را تعویض نمایید. دقت کنید که حتی بالشهای طبی و بالشهای گران قیمت نیز یک طول عمر مفیدی دارند که بعد از آن دیگر به آن کیفیت اولیه نمی باشند. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید؛ پیشنهاد می کنم مقاله ” بهترین زمان تعویض بالش چه زمانی است؟ ” را مطالعه نمایید.

کارشناسان ما در فروشگاه سرزمین خواب آماده دادن مشاوره به شما برای تهیه بالش باکیفیت و متناسب نیازتان می باشند.

شما می توانید از طریق تماس با شماره های 09198017431 یا 09122376104 با کارشناسان ما در تماس باشید. یا از طریق پیام دادن با همین شماره ها در ایتا یا تلگرام با ما درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *