ترفند های خانه داری مدرن

راهنمای جامع خرید بالش و معرفی 6 نوع بالش متفاوت

راهنمای خرید بالش

برای خرید بالش باید ابتدا به این نکته توجه کنید که اکثر اوقات چه مدلی می خوابید؟ به پهلو می خوابید، به پشت می خوابید، یا روی شکم می خوابید؟ هر مدل خواب بالش مناسب با خود را دارد.

سپس به این نکته توجه کنید که آیا مشکل یا شرایط خاصی دارید، که با توجه به مشکلتان اقدام به خرید بالش کنید. برای خرید بالش باید توجه کنید که گردن درد دارید یا دیسک گردن یا رفلاکس دارید؟ باردارید یا مشکل تنفسی دارید و خر و پف میکنید.زیرا بالش مناسب برای هر مشکل متفاوت است.

در این مقاله انواع مختلف بالش را معرفی میکنم و به شما کمک میکنم تا شناخت بیشتری درباره بالشهای موجود در بازار داشته باشید.

رابطه تشک و بالش برای داشتن خواب مناسب

شاید تابحال به این نکته توجه نکرده بودید که باید بالشتان را با توجه نوع تشکتان انتخاب کنید تا خواب راحت تری را تجربه کنید.

اگر تشک شما سفت است، بالش پر حجم و پرتر نیاز دارید تا تا گردن و ستون فقراتتان در یک راستا قرار گیرند. زیرا تشک سفت قابلیت ارتجاعی چندانی ندارد، و برای اینکه گردن و ستون فقرات در یک راستا قرار بگیرند باید بالش حجیم و پرتر انتخاب کنیم.

اگر تشکتان نرم است، بالش کم حجم نیاز دارید. زیرا تشک نرم قابلیت ارتجاعی زیادی دارد که باعث می شود بدن در آن فرو رود، و برای اینکه سر و گردن و ستون فقرات در یک راستا قرار گیرند باید از بالش کم حجم استفاده کرد.

انواع مختلف بالش

بر اساس اینکه شما حساسیت دارید یا خیر وهمچنین گرمایی هستید یا سرمایی؛ انتخاب بالش برایتان متفاوت می شود.

برخی افراد به الیاف لاتکس حساسیت دارند، البته بالش لاتکس به خودی خود حساسیت زا نیست اما ممکن است با گذشت زمان مواد شیمیایی خاصی از خود آزاد کند، یا با کهنه شدن محل زندگی کنه های گرد غبار شود.

در برخی موارد هم با گذشت زمان و کهنه شدن بالشهای پلی استر، این باشها محل زندگی کنه های غرد و بار می شوند و ایجاد حساسیت می کنند.

اگر گرمایی هستید و هنگام خواب عرق میکنید؛ باید بالشی تهیه کنید که گرما را دفع می کند. بالشهای با الیاف ریش ریش مانند بالش ژله ای و بالش توپی، خنک تر از بالشهایی هستند که با فوم جامد درست می شوند.

بیشتر بالشهای سرزمین خواب این قابلیت را دارند که برای خودتان آن را شخصی سازی کنید؛ یعنی این بالشها زیپ دار هستند و می توانید الیاف داخل آن را کم یا زیاد کنید و یک بالش نرم یا سفت داشته باشید.

حال به معرفی انواع بالش می پردازیم.

بالش ژله ای ، خرید بالش ژله ای در سرزمین خواب

خرید بالش ژله ای

بهترین نوع الیاف مصنوعی برای پر کردن بالش الیاف ژله ای یا اصطلاحا پر قو می باشد.

بالش ژله ای یکی از رایج ترین بالشها می باشد و بالش با قیمت مناسب است. این بالش از الیاف مصنوعی رشته ای تهیه شده است که در مقایسه با بالش فوم جامد خنک تر است و از الیاف باکیفیت درست شده است که حساسیت زا نیست.

الیاف میکروژل قابل شستشو می باشد وبا رعایت یک سری نکات میتوانید براحتی این بالش را بشورید.

بالشهای ژله ای سرزمین خواب دارای دو رویه زیپ دار می باشند که میتواند با کم و زیاد کردن الیاف داخل بالش بالشتان را شخصی سازی کنید و یک بالش نرم یا یک بالش سفت داشته باشید.

برای خرید بالش ژله ای باکیفیت از سرزمین خواب کافی است روی نام بالش ژله ای در قسمت زیر کلیک کنید.

خرید بالش ژله ای

بالش توپی و خرید بالش توپی در سرزمین خواب

خرید بالش توپی

بالش توپی نیز یکی از رایج ترین بالشهایی می باشد که از الیاف مصنوعی درست شده است و به شکل گلوله های توپی بسیار ریز سفید رنگ می باشد.

بالش های توپی سرزمین خواب با رویه های متفاوتی عرضه می شوند مانند بالش توپی المنتی، بالش توپی حوله ای، یالش توپی پنبه دوزی.

بالش توپی حوله ای، جنس رویه اش پارچه گردباف می باشد که پارچه ای پنبه ای و خنک و ضد حساسیت می باشد.

بالش توپی پنبه دوزی، یک بالش با الیاف توپی است که جنس رویه آنپارچه پنبه دوزی شده می باشد؛ تصویر بالا یک بالش توپی پنبه دوزی شده می باشد که به واسطه قرار گرفتن زیپ بر روی بالش، میتوانید الیاف داخل آنرا برحسب نیازتان کم یا زیاد کنید.

بالش توپی المنتی یک بالش با الیاف توپی است که رویه از جنس المنت دارد. این مدل بالشهای المنتی بیشتر در هتلها مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید بالش توپی پنبه دوزی از سرزمین خواب کافی است لینک زیر را کلیک کنید.

خرید بالش توپی پنبه دوزی

و همچنین برای خرید بالش توپی المنتی نیز کافی است لینک زیر را کلیک نمایید.

خرید بالش توپی المنتی

بالش لاتکس

بالش لاتکس

لاتکس از شیره نوعی درخت درست می شود که مدت زمانی طولانی شکل اولیه خود را حفظ می کند. دو نوع لاتکس طبیعی و مصنوعی وجود دارد؛ بالش لاتکس در زمان استفاده فرم سر و گردن را به خود میگیرد و همچنین قادر است به حالت اولیه خود بازگردد.

بالش لاتکس از لحاظ حفاظت از سر و گردن مانند بالش مموری فوم می باشد ولی در مقایسه با بالش مموری فوم با سرعت بیشتری به حالت اولیه خود باز می گردد.

بالش لاتکس خاصیت ماندگاری بیشتری از بالش مموری فوم دارد. و همچنین این بالش برای افرادی که خر و پف می کنند مناسب است.

از معایب بالش لاتکس، قیمت بالای آن می باشد و اینکه اگر تابحال از آن استفاده نکرده اید، ممکن است در اوایل استفاده کمی بوی خاص به مشامتان بخورد.

بالش پنبه

بالش پنبه ای، بالشی مناسب برای افرادی است که دارای حساسیت می باشند. اگر مبتلا به آلرژی هستید و از آبریزش بینی و عطسه رنج می برید، پیشنهاد اول پزشک آلرژی استفاده از بالش پنبه ای می باشد.

بالش پنبه ای بالش خنکی است و قابل شستشو می باشد. عیب این بالش این است که بعد از چند ماه استفاده پف بالش می خوابد و صاف می شود. برای ازبین بردن این عیب بهتر است پنبه را با کمی الیاف مخلوط کنید تا شکلش را بیشتر حفظ کند.

بالش پر

بالش پر یا از پر اردک یا غاز درت می شود یا از پر مرغ، البته بیشتر بالشهای پر موجود در بازار از پر مرغ درست شده اند. البته بهترین نوع بالش پر بالش پر قو می باشد، که از زمانهای قدیم به عنوان بهترین بالش شناخته می شده است و در زمان کنونی نیز جزو بالشهای اشرافی و گران قیمت است.

بالش پر کمی سفت می باشد به این دلیل مناسب افرادی است که به پهلو یا پشت می خوابند. یکی از مزایای بالشهای پر عمر طولانی این نوع بالشهاست که کیفیت خود را بعد از چند سال استفاده کردن از دست نمی دهند.

بالش پر گرمای زیادی را جذب نمی کنند؛ به این دلیل مناسب افراد گرمایی می باشند که زیاد عرق می کنند.

توصیه میکنم اگر آلرژی دارید و دنبال خرید بالش هستید دور خرید بالش پر را خط بکشید؛ زیرا آلرژی را تشدید می کند.

بالش مموری فوم

خرید بالش مموری فوم

مموری فوم از اختراعات ناسا هست که از ماده پلی اورتان تشکیل شده است. به این دلیل اسمش را مموری فوم گذاشتند که وقتی قسمتی از بدن روی این فوم قرار میگیرد به سرعت حالت آن قسمت از بدن را به خود میگیرد.

خاصیت ارتجاعی مموری فوم در بالش باعث می شود که وقتی سرتان را روی این بالش قرار می دهید شکل سر و گردنتان را به خودش میگیرد و ناحیه گودی گردن را پر میکند وبه این دلیل برای افرادی که از گردن درد رنج میبرند بسیار مناسب است.

از معایب بالش مموری فوم این است که کمی بو میدهند و تهویه مناسبی ندارند و به همین دلیل بعد از کمی استفاده سر را گرم میکنند.

در نسلهای جدید بالش مموری فوم عصاره آلوئه ورا، عصاره چای سبز و زغال فعال را با مموری فوم ترکیب میکنند تا هم بوی کمتری بدهد و هم گرمای کمتری را منتقل کند.

سخن آخر

برای خرید بالش باکیفیت مشاوران ما در سرزمین خواب آماده راهنمایی کردن به شما هستند تا بتوانید بالش مناسب خودتان را تهیه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *