دکوراسیون اتاق خواب

راهنمای جامع انتخاب سایز تشک

سایز تشک

اولین سوالی که هنگام خرید باید به آن جواب دهید این است که سایز تشک مناسب برای شما چیست؟

برای جواب دادن به این سوال باید به این توجه کنید که اندازه اتاق خوابتان چقدر است و چه سایز تشکی برای آن مناسب است. باید مشخص کنید که چند نفر میخواهند روی آن بخوابند. هنگام خواب عادت غلت خوردن دارید یا خیر و …

انتخاب سایز مناسب بسیار به شما در داشتن خواب آرام و راحت کمک میکند. به عنوان مثال اگر شما عادت دارید که در هنگام خواب بسیار غلت بخورید و یک تشک یکنفره تهیه کرده اید اولین شبی که روی آن می خوابید متوجه اشتباه تان در انتخاب سایز می شوید. زیرا افرادی که خیلی چاق هستند یا در خواب زیاد غلت می خورند باید تشک سایز یک و نیم نفره انتخاب کنند.

یکی دیگر از مسائلی که هنگام خرید تشک باید به آن دقت کنیم این است که ویژگیهای بهترین تشک تخت چیست؟ که این ویژگیها را می توانید در مقاله ” 5 ویژگی بهترین تشک تخت چیست؟ ” مطالعه کنید. این مقاله بسیار به شما کمک می کند تا بتوانید تشک ماسبی را انتخاب کنید.

چه سایز تشکی مناسب فضای اتاق خواب شما است

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب سایز تشک باید به آن توجه کنید این است که متراژ اتاق خوابتان چقدر است و چه سایز تشکی برای آن مناسب می باشد.

به عنوان مثال اگر اتاق خواب شما کوچک است و علاقه مند به داشتن یک تخت دونفره سوپر کینگ هستید مسلما این انتخاب انتخاب مناسبی نمی باشد چون در این صورت دیگر فضایی برای وسایل دیگر باقی نمی ماند و همچنین رفت و آمد افراد در اتاق بسیار سخت می شود.

اگر می خواهید تشک یکنفره تهیه کنید حداقل اندازه اتاق خواب برای سایز تشک 90 در 200 ، یک اتاق 6 متری می باشد.

اگر قصد خرید تشک یک و نیم نفره را دارید یعنی سایز 120 در 200 حداقل اندازه اتاق خواب شما باید 9 متر باشد.

اگر می خواهید یک تشک دونفره تهیه کنید:

برای خرید تشک دونفره سایز 140 در 200 حداقل اندازه اتاق خواب، یک اتاق خواب 9 متری می باشد.

سایز تشک کوئین ( 160 در 200 ) برای اتاق با حداقل سایز 12 متر مناسب می باشد.

همچنین تشک کینگ ( 180 در 200 ) مناسب اتاق با حداقل متراژ 12 متر می باشد.

تشک سوپر کینگ ( 200 در 200 ) برای اتاق خوابهای با حداقل متراژ 16 متر مناسب است.

شریک خواب یک فاکتور مهم در انتخاب سایز تشک

سایز تشک

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام انتخاب سایز تشک باید به آن دقت کنید این است که تنها می خوابید یا خیر؟

اگر روی تخت به تنهایی می خوابید؛ سایزهای استاندارد تشک یکنفره 90 در 200 هست که مناسب افراد جوان می باشد که موقع خواب زیاد غلت نمی خورند. سایز دیگر، سایز یک و نیم نفره می باشد که مناسب افراد چاق می باشد و همچنین مناسب افرادی می باشد که هنگام خواب زیاد غلت می خورند.

اگر زوج جوان هسیتد تشک مناسب افراد دونفره در چهار سایز 140 در 200 و سایز کوئین یعنی 160 در 200 و سایز کینگ یعنی 180 در 200 و سایز سوپرکینگ 200 در 200 می باشد.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید مثلا یک اتاق خواب 9 متری دارید؛ مجبور انتخاب سایز 140 در 200 می باشید.

اما اگر اتاقتان لااقل 12 متر می باشد می توانید تشک کوئین و یا کینگ را خریداری نمایید.

اگر اتاق لااقل 16 متری دارید و جثه شما هم بزرگ است برای انتخاب تشک دونفره بهتر است که سایز سوپر کینگ را تهیه نمایید. این سایز تخت همچنین مناسب زوج هایی است که کودک دارند و کودکشان علاقه مند است بعضی شبها کنار پدر و مادرش بخوابد.

اندازه بدن شما، از دیگر عوامل موثر در انتخاب سایز تشکسایز تشک افراد چاق

اگر مجرد هستید و قصد خرید تشک تکنفره دارید؛ برای انتخاب سایز تشک به قد و وزنتان توجه کنید.

اگر قد بلند هستید یا وزنتان بالاست تشک یک و نیم نفره مناسب شما می باشد یعنی تشک سایز 120 در 200. اما اگر قد و زن شما نرمال است تشک یکنفره 90 در 200 برای شما مناسب است.

اگر یک زوج هستید و قصد خرید تشک را دارید؛ اگر قد بلند هستید یا سنگین وزن، تشک مناسب شما تشک کینگ (180 در 200 ) یا تشک سوپر کینگ (200 در 200 )می باشد.

ولی اگر قد و وزن هر دوی شما نرمال است تشک کوئین (160 در 200 ) مناسب شما می باشد.

آشنایی با انواع سایز تشکهای یک نفره و دونفره

در ادامه به بررسی کلی سایزهای استاندارد تشک می پردازیم و افرادی که می توانند از این سایزها استفاده کنند را بیان می کنم.

سایز تشک

سایز های تشک یک نفره

تشک سایز 90 در 200 مناسب افراد یا قد و وزن نرمال است که هنگام خواب زیاد غلت نمی خورند و اتاق خوابشان حداقل 6 متر می باشد.

تشک سایز 120 در 200 یا یک و نیم نفره برای افرادی مناسب است که قد بلند هستند یا سنگین وزن هستند یا اینکه در خواب زیاد غلت می خورند و حداقل اندازه اتاق خوابشان 9 متر می باشد.

سایزهای تشک دونفره

تشک 140 در 200 مناسب زوجهایی با قد و وزن نرمال است که هنگام خواب زیاد تکان نمی خورند و اتاق خوابشان حداقل 9 متر می باشد.

تشک 160 در 200 برای همسرانی مناسب است که قد و وزن نرمال دارند و اتاق خواب حداقل 12 متری دارند.

تشک 180 در 200 برای زن و شوهرهایی خوب است که قد بلند یا وزن زیاد دارند یا در خواب زیاد جابجا می شوند و حداقل اتاق خوابشان 12 متر می باشد.

اگر قد بلند و سنگین وزن هستید و در خواب خیلی جابجا می شویدو فرزندی دارید که شبها دوست دارد کنار پدر و مادرش بخوابد و اندازه اتاق شما حداقل 16 متر می باشد. بهترین تشک برای شما، تشک سایز 200 در 200 می باشد.

سخن پایانی

باتوجه به مطالب ذکر شده در بالا و با کمک مقالات دیگری که درباره تشک برای شما نوشته ام می توانید سایز تشک مناسب خود را تهیه نمایید. ولی اگر نکاتی وجود دارد من عنوان نکردم یا سوالاتی وجود دارد که پاسخ نداده ام می توانید آنها را با کارشناسان ما در سایت سرزمین خواب از طریق نظرات یا تماس با شماره های 09122376104 یا 09198017431 درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *