ترفند های خانه داری مدرن

تشک ریباند چیست؟ 5 نکته درباره مزایا و معایب تشک ریباند

تشک ریباند

یکی از عوامل موثر در داشتن خواب خوب، تشک مناسب می باشد. تشک خوب در افزایش کیفیت خواب خوب، مهم است. برای انتخاب تشک مناسب، باید اول به این نکته توجه کنیم که تشک نرم نیاز داریم، یا سفت، یا نیمه سفت.

باید تعیین کنید که تشک فنری میخواهید یا تشک ریباند یا تشک طبی فنری یا تشک فوم. در این مقاله به شما کمک میکنم تا درباره تشک ریباند شناخت بیشتری پیدا کنید و در مقاله های بعدی تشکهای دیگر را مورد بررسی قرار می دهم.

تشک ریباند چیست؟

تشک

تشک ریباند تشکی است که هسته مرکزی آن ریباند است. تشک ریباند در دسته تشکهای سفت قرار دارد و مناسب افرادی است که کمردرد دارند یا از مشکل ستون فقرات رنج میبرند و همچنین این تشک برای افراد سنگین وزن هم بسیار مناسب می باشد.

ریباند در واقع ساختاری از جنس فوم و اسفنج دارد. درواقع اسفنج را به قطعات بسیار کوچک خرد میکنند و سپس به کمک چسب مخصوص ریباند و در حرارت و فشار بالا به هم میچسبانند و فشرده میکنند. ریباندی که برای تولید تشک به کار میرود باید به کمک دستگاه در حدی فشرده شده باشد که تراکم 60 یا 80 یا حداکثر 100 کیلوگرم بر مقیاس متر مکعب باشد.

برای تولید تشک طبی یا طبی فنری تراکم ریباند کمتر از 60 ، باعث تولید تشک بی کیفیت می شود و تراکم بیشتر از 100 ناکارآمد و غیر علمی می باشد. کیفیت متفاوتی از تشکهای ریباند در بازار موجود است و در هنگام خرید حتما باید به این موضوع دقت کنید.

مزایای تشک ریباند

تشک ریباند

عایق حرکت

تشک ریباند عایق حرکت می باشد، یعنی حرکت از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل نمی شود. این خاصیت در تشکهای دونفره بسیار نیاز است. در تشکهای ریباند اگر یک نفر در یک قسمت تشک حرکت کند، حرکتش به قسمتهای دیگر تشک منتقل نمی شود و باعث نمی شود که فرد دیگر تکان بخورد و از خواب بیدار شود.

حمایت ویژه از ستون فقرات

تشک ریباند جزو تشکهای سفت می باشد و همچنین جزو تشکهای طبی محسوب می شود. اگر مشکل کمردرد دارید یا مفاصل شما دچار مشکل است این تشک انتخاب بسیار خوبی برای شما می باشد.

تشک ریباند به علت سفت بودن کمک میکند تا تا گردن و ستون فقرات در یک راستا و در حالت طبیعی قرار گیرند. البته برای اینکه گردن و ستون فقرات در هنگام خواب در یک راستا قرار گیرند، علاوه بر داشتن یک تشک مناسب باید از بالش استاندارد هم استفاده کرد؛ در مقاله بهترین بالش برای خواب چه ویژگیهایی دارد؟ به شما کمک میکنم که بالش مناسب خود را نیز انتخاب کنید.

این تشک همچنین برای افراد سنگین وزن بسیار مناسب است تا هنگام خواب احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

تشک ریباند مانند یک لایه طبیعی عمل می کند که باعث می شود خواب راحتی داشته باشید.

راحتی هنگام خواب

از دیگر مزایای تشک ریباند راحتی هنگام خواب است. سفتی بیش از حد تشک یا نرمی بیش از حد، ممکن است برای برخی افراد آزار دهنده باشد؛ ولی این تشک از سفتی مناسبی برخوردار است.

تشک ریباند مانند یک لایه طبیعی عمل می کند که باعث می شود خواب راحتی داشته باشید.

قیمت مناسب

این تشک در مقایسه با تشکهای طبی و همچنین طبی فنری از قیمت مناسب تری برخوردار است.

معایب تشک ریباند

اگر ریباند استفاده شده در تشک مرغوب نباشد و از اسفنجهای بزرگ و نامرغوب استفاده شده باشد باعث کاهش عمر تشک می شود.

اما اگر از ریباند مرغوب با تراکم عالی استفاده شده باشد این تشک را می توانید تا ده سال به خوبی استفاده نمایید.

ریباند گرما را در خود نگه می دارد؛ بنابراین باید پارچه و الیاف استفاده شده در روی ریباند به گونه ای باشد که برعکس عمل کند. یعنی پارچه روی تشک از جنس پنبه باشد تا گرما را منتقل نکند.

تشک ریباند مناسب چه کسانی است؟

همانطور که در قسمتهای قبلی گفته شد؛ تشک ریباند به علت سفت بودنش جزو تشکهای طبی محسوب می شود و برای افرادی که از مشکل کمردرد رنج می برند بسیار مناسب می باشد. همچنین تشک ریباند به علت سفت بودن برای افراد سنگین وزن مناسب می باشد.

تشک ریباند سرزمین خواب

تشکهای ریباند سرزمین خواب به علت تراکم بسیار مناسبی که دارد به نام تشک طبی پزشکی معروف است. پارچه رویی استفاده شده در این تشکها پارچه گردباف است که جنس این پارچه پنبه ای است که گرما را منتقل نمی کند.

برای مشاوره درباره انتخاب تشک مناسب برای شما از طریق تماس با شماره های 09122376104 یا 09198017431 یا از طریق واتس آپ یا تلگرام با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *