دکوراسیون اتاق خواب

10 ایده خلاقانه برای تزئین اتاق خواب کودک با وسایل ساده و ارزان

تزئین اتاق خواب کودک

یکی از جذاب ترین کارهایی که پدر و مادرها برای فرزندانشان انجام می دهند تزئین اتاق خواب کودک است. زیرا می دانند که اگر فرزندشان در یک محیط آرام و سالم و با انرژی مثبت رشد کند و بزرگ شود بچه ای آرام تر و خلاق تر خواهد بود.

چون کودکان زمان زیادی را در اتاقشان می گذرانند واین محیط تاثیرات زیادی را بر روی خلقیات و روحیه آنها می گذارد؛ بنابراین بهتر است که برای تزئینن اتاق این دلبندان زیبا تمام تلاشمان را بکنیم و انرژی و وقت لازم را بگذاریم و با وسیله های ارزان و دم دستی اتاقی آرام و جذاب برای آنها درست کنیم.

تزئین اتاق خواب کودک هم می تواندد یک روش سرگرم کننده برای کودکانمان باشد.

بچه های ما وقت زیادی را برای بازی و انجام تکالیفشان می گذرانند؛ از همین رو بهتر است که اتاقشان طوری دیزاین شود که بتوانند تمام این کارها را در اتاقشان انجام دهند و از اینکه مدت زمان زیادی را در اتاقشان می گذرانند لذت ببرند.

در این مقاله ایده های جذاب و خلاقانه ای می دهیم تا محیطی آرام و زیبا برای فرزندان عزیزتان ایجاد کنید؛ بنابراین همراه ما باشید.

مدل های جدید و زیبای تزئین اتاق خواب کودک با وسایل ساده

معمولا ما بزرگترها علاقه ای نداریم که از چندین رنگ برای دیوارها و وسایل اتاق خوابمان استفاده کنیم. دوست داریم حداکثر از دو رنگ، آنهم از رنگهایی که در یک طیف رنگی قرار می گیرند برای اتاقمان استفاده کنیم.

اما به این نکته دقت کنید که اتاق های رنگارنگ و شلوغ و متنوع، بسیار در روحیه کودکانمان تاثیر می گذارد و بچه ها نیز علاقه مند به داشتن اینچنین اتاق هایی هستند.

در نتیجه برای اتاق خواب کودک اصلا از رنگهای تیره مثل مشکی استفاده نکنید و همینطور از اینکه بخواهید از یک رنگ با تنهای مختلف برای اتاق خواب کودکان استفاده کنید به شدت پرهیز کنید. زیرا محیط اتاق بچه ها باید یک محیط سرزنده و شاد باشد تا هم روحیه سرزندگی و شادی را در آنها حفظ کند و هم تخیل خلاقیتشان را فعال تر کند.

تزئینات اتاق خواب کودک با بادکنک

یکی از ساده ترین و ارزانترین روشها برای تزئین اتاق خواب کودک استفاده از بادکنک های رنگارنگ و زیبا می باشد. از اولین تزئیناتی که برای جشنهای تولد و مراسمهای شادی به ذهن هر فردی می رسد استفاده از بادکنک برای دیزاین می باشد.

به کمک بادکنکهای مختلف می توانید شکلهای زیبایی بسازید و اتاق را تزئین کنید.

در زیر چند مدل تزئین اتاق خواب کودک را با کمک بادکنک نشان می دهیم که می توانید از آنها برای اتاق فرزندتان الگوبرداری کنید.

تزئین اتاق کودک با بادکنک

تزئین بادکنک در اتاق خواب کودک

تزئین اتاق خواب بوسیله بادکنک

به کمک کاغذ رنگی اتاق خواب کودک را تزئین کنید

معمولا کودکان بسیار علاقه مند به درست کردن کاردستی می باشند. اینکه تزئینات اتاق خوابشان از سازه های دستی خودشان باشد برایشان بسیار غرورآفرین است و باعث افزایش اعتماد به نفسشان می شود.

بهتر است که چند طرح را انتخاب کنید و چند کاغذ رنگی و مقواهای رنگی تهیه کنید و با کودکتان چند کاردستی رنگارنگ و زیبا درست کنید و بر روی در و دیوار اتاق کودکتان بچسبانید. این کار علاوه بر زیبایی اتاق خواب و افزایش اعتماد به نفس کودکتان، باعث رشد رشد خلاقیت او می شود.

مثلا می توانید تعدادی فرفره در رنگها و سایزهای مختلف با کمک فرزندتان درست کنید و از پایین دیوار با یک چیدمان خلاقانه از کوچکترین سایز تا بزرگترین سایز بر روی آن بچسبانید. همین کار را می توانید با پروانه های رنگی یا ستاره های رنگی یا گلهای رنگارنگ و … انجام دهید.

درست کردن درختی که پر از شکوفه است بوسیله کاغذهای رنگی کار بسیار زیبایی خواهد بود.

دقت کنید که برای درست کردن کاردستی برای اتاق خواب کودک کم سن و سال حتما از طرح های ساده و ابتدایی استفاده کنید که ذهن کودک قادر به تجزیه و تحلیل فرم آن باشد.

برای اینکه بتوانید ایده های خلاقانه ای بگیرید چند عکس از تزئین اتاق خواب کودک با کاغذ رنگی را در زیر قرار می دهم.

تزئین اتاق خواب کودک با عروسک

بچه ها چه دختر باشند و چه پسر، به عروسک علاقه شدیدی دارند برای همین استفاده از عروسک در اتاق خواب کودک ایده بسیار جذابی است و البته بسیار ساده و ارزان.

می توانید چند عروسکی را که فرزند عزیزتان از آن استفاده نمی کند را انتخاب کنید و با کمک نخهای زیبا از سقف آویزان کنید یا به دیوار بچسبانید.

چند عکس از اتاق کودک که در تزئین آن از عروسک استفاده شده است برای اینکه بتوانید ایده بگیرید در زیر می گذارم.

عروسک در تزئین اتاق کودک

ریسه یک وسیله جذاب در اتاق خواب کودکان

یکی از زیباترین وسیله ها برای دکوراسیون اتاق خواب مخصوصا اتاق خواب کودک استفاده از ریسه مخصوصا ریسه های نورانی می باشد.

اگر می خواهید یک اتاق خواب رویایی برای فرزند دلبندتان ایجاد کنید کافی است با هزینه کم تعدادی ریسه نورانی تهیه کنید و آنرا با یک شکل دلخواه بر روی یک دیوار نصب کنید و عکسهای فرزندتان یا عکسهای مورد علاقه او را بر روی ریسه نصب کنید.

علاوه بر این استفاده از ریسه های ماه و ستاره فضای اتاق خواب کودک را هنگام خواب بسیار جذاب و دوست داشتنی می کند.

اگر نمی خواهید برای تهیه ریسه هزینه کنید می توانید با مشارکت فرزندتان چندین قلب در رنگهای مختلف و زیبا با تناژ یکسان یا غیر یکسان با کاغذ رنگی درست کنید و چندتا از این قلبها را روی یک کاموا بچسبانید و با درست کردن تعدادی از این کامواها و کنار هم قرار دادن آنها، یک لوستر دست ساز با کمک فرزندتان بسازید و به این صورت اعتماد به نفس کودکتان را هم افزایش دهید.

چند عکس که به کمک ریسه اتاق رویایی درست کرده اند را میگذارم تا ایده های جدیدی برای اتاق کودکتان بگیرید.

ریسه در اتاق خواب کودک

تور یک روش ارزان برای تزئین اتاق خواب کودک

یکی از وسایلی که یک اتاق خواب رویایی برای کودکان می سازد و همچنین کودکان یک محیط خصوصی و آرام و دنج برای فرزدان عزیزمان ایجاد می کند؛ استفاده از تور می باشد.

اکثرا تور را بالای تخت کودک نصب می کنند که هم اتاق را زیبا و رویایی می کند هم مانند یک پشه بند عمل می کند و کودک را از گزند حشرات در امان نگه می دارد.

چند اتاق خواب کودک که با تور زیبا شده اند را میبینیم.

تور در اتاق خواب کودک

به کمک شلف و باکس دیوار اتاق خواب کودکتان را زیبا و دوست داشتنی کنید

شلف و باکسهای دیواری در اتاق خواب کودک جزو وسایل زیبا، کاربردی و ضروری می باشند. به کمک شلفهای دیواری اتاق از بهم ریختگی اتاق جلوگیری می کند.

می توانید شلفهای زیبا با طرح ها و رنگهای زیبا تهیه کنید و روی آنها عروسک یا اسباب بازیهای مورد علاقه فرزندتان را قرار دهید.

استفاده از این شلفها به اتاق نظم و زیبایی خاصی می دهد.

فقط در هنگام نصب آنها دقت کنید که در جایی نصب کنید که مزاحم بازی فرزندتان نباشد. مثلا بر روی دیواری که دراور در آن قرار دارد و بالای آن نصب کنید.شلف و باکس در اتاق خواب کودک

به کمک استیکرهای کودکانه اتاق خواب کودکتان را جذاب کنید

استفاده از استیکر در اتاق کودک بسیار جذاب است زیرا کودکان بسیار علاقه مند به استیکر هستند و از دیدن استیکرهای نصب شده در اتاقشان بسیار لذت می برند.

با عکسهای خود فرزندتان اتاقش را جذاب کنید

یکی ا زارزانترین راه ها برای دیزاین اتاق خواب کودک استفاده از عکسهای خود او می باشد.

می توانید عکسهای فرزندتان را قاب کنید و بر روی میز قرار دهید یا انها را بر روی دیوار بچسبانید. یا اینکه یک ریسه نورانی تهیه کند وعسکهای فرزندتان را از نوزادی تا زمان اکنونش بر روی ریسه نصب کنید.

استفاده از کوسن با شکلها و رنگهای جذاب برای زیبایی اتاق خواب کودک

براحتی و با استفاده از کوسنهای زیبایی که چند وقتی است وارد بازار شده اند می توانید نمای زیبایی به اتاق فرزندتان دهید. کوسنهای شکل ابر، ستاره، گل و … برای کودکان بسیار جذاب می باشد.

روتختی های رنگی و خوش طرح انتخابی صحیح برای زیباتر شدن اتاق خواب کودک

هر اتاقی که در آن تخت باشد نیاز به یک روتختی هم دارد.با انتخاب هوشمندانه روتختی، هم می توانید نیازتان را به داشتن روتختی برطرف نمایید و هم به زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب کودک کمک کرده باشید.

روتختی های سه بعدی یکی از انواع روتختی هایی است که امروزه بسیار مورد توجه کودکان قرار گرفته است. زیرا تنوع طرح و رنگ در این روتختی ها بسیار بالاست و کودکان می تواننند حتی طرح دلخواهشان را برای چاپ کردن بر روی روتختی سفارش دهند.

سخن آخر

با مدلهای جدید و زیبای تزئین اتاق خواب کودک آشنا شدید. سعی کردم در این مقاله انواع وسایلی را که می توان یک اتاق را برای کودکان جذاب و زیباتر کرد به شما معرفی کنم تا بتوانید یک اتاق زیبا و دوست داشتنی برای فرزند دلبندتان آماده کنید تا لحظات شادی را در آن سپری کند.

با خواندن مقاله ” 9 روش تغییر دکوراسیون اتاق خواب” وهمچنین مقاله “روانشناسی رنگ اتاق کودک” ایده های بیشتر و بهتری برای تزئین و زیباتر کردن اتاق خواب کودک عزیزتان می گیرید.

در نهایت بسیار خوشحال خواهیم شد که شما نیز وسایل و روشهایی را که برای تزئین اتاق فرزند عزیزتان استفاده می کنید از طریق “دیدگاه ها” با ما به اشتراک بگذارید.

هرگونه سوال خود را می توانید از طریق تماس با شماره 09198017431 یا تلگرام و ایتا از مشاوران ما در سرزمین خواب بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *