ترفند های خانه داری مدرن

بوی تشک را چگونه ازبین ببریم؟ 5 راهکار ساده

تمییز نگه داشتن روتختی و بالش و تشک چون به طور مستقیم با پوست در تماس است؛ بسیار مهم است. زمانیکه با بوی تشک که مشمئز کننده است مواجه می شوید؛ مطمئن باشید که این بوی تشک، خبر از وجود میکروبها در تشک می دهد.

به علت اینکه تشک هر شب استفاده می شود و عرق و کرمهای پوستی به تشک منتقل می شود و این عرق و چربی محل مناسبی برای رشد میکروب می باشد و این میکروبها در تشک ایجاد بو می کند.

راهکار از بین بردن بوی تشک استفاده از عطر و ادکلن نمی باشد؛ هر چقدر هم عطر و ادکلن به تشک بزنید باز هم این بوی بد ازبین نمی رود.

اگر حوله شما هم دارای بوی بد می باشد می توانید با مطالعه مقاله ” 6 روش ساده خانگی برای ازبین بردن بو بد حوله ” بوی نامطبوع حوله تان را هم رفع کنید.

در ادامه راهکارهای ساده ای را ارائه می کنم تا بتوانید براحتی این بوی بد را ازبین ببرید.

جوش شیرین ماده ای در دسترس و ارزان قیمت برای ازبین بردن بوی تشک

جوش شیرین برای از بین بردن بوی تشک

جوش شیرین براحتی بوی تشک را ازبین می برد. برای این کار کافی است از یک الک و جوش شیرین به مقدار کافی استفاده کنید. به طور یکنواخت جوش شیرین را روی تشک پخش کنید و بگذارید حداقل 2 ساعت جوش شیرین بر روی تشک بماند و اگر تشک شما بوی بسیار بدی می دهد بگذارید جوش شیرین تا صبح بر روی تشک بماند. حال می توانید تشک را با جارو برقی تمییز کند.

یک راه عالی دیگر برای رفع بوی تشک این است که روی لک جوش شیرین بریزید و سپس سرکه را بر روی آن اسپری نمایید؛ سپس با یک پارچه خشک تشک را تمییز کنید. به همین راحتی لک از روی تشک پاک می شود.

سرکه سفید براحتی لکه ادرار و بوی تشک را ازبین می برد

سرکه بوی تشک را ازبین می برد

برای این کار مقدار مساوی سرکه و آب را باهم مخلوط کنید و آنرا روی تشک اسپری نمایید؛ دقت کنید ه به مقدار زیاد روی تشک اسپری نکنید که تشک خیس شود. سپس در و پنجره ها را باز کنید تا هوای آزاد در اتاق درجریان باشد و تشک در معرض هوای آزاد خشک شود.

سپس تشک را به دیوار تکیه دهید و به سمت دیگر آن نیز این محلول را اسپری نمایید و بگذارید در هوای آزاد خشک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر بعد از استفاده از محلول بهتر است که جوش شیرین را بر روی تشک بپاشید و بعد از خشک شدن تشک، آنرا جاروبرقی کنید.

نشاسته ذرت بسیار موثر برای رفع بوی نم رختخواب

اگر تشک شما بوی نم می دهد و یا لکه های چربی و روغنی دارد می توانید از نشاسته ذرت استفاده کنید و بوی تشک را رقع نمایید. برای این کار نشاسته ذرت را بر روی تشک الک کنید و بر روی نقاطی که لکه چربی دارد و یا بوی نامطبوع بیشتری دارد از نشاسته ذرت بیشتری استفاده کنید. اگر بوی تشک زیاد است برای اطمینان بیشتر می توانید نشاسته ذرت و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و مخلوط حاصل را بر روی تشک الک کنید تا لکه ها و بوی بد را بهتر از روی تشک ببرد.

بعد از گذشت دو ساعت، تشک را جاروبرقی کنید.

نشاسته ذرت ازبین برن برنده بوی تشک

پودر ماشین لباسشویی، از بین برنده بوی تشک

یک روش خانگی دیگر برای ازبین بردن بوی تشک و تمییز کردن تشک استفاده از پودر لباسشویی می باشد. برای این کار یک پودر لباسشویی ملایم انتخاب کنید و آنرا با جوش شرین مخلوط کنید و به صورت خمیر دربیاورید، سپس این آن را بر روی تشک بمالید و بگذارید مدتی بماند سپس آنرا با یک حوله تمییز یا قاشق از روی تشک پاک کنید.

روش دیگر استفاده از پودر لباسشویی اینگونه است که، پودر ماشین لباسشویی را با سرکه و آب مخلوط کنید و درون اسپری بریزید و آنرا بر روی تشک اسپری نمایید. فقط دقت کنید که از این اسپری بیش از حد استفاده نکنید که تشک بیش از حد مطوب شود.

حال با باز کردن در و پنجره ها بگذارید تشک در هوای آزاد خشک شود.

نور خورشید، روشی بدون هزینه برای رفع بوی تشک

نور خورشید می توانید براحتی و بدون کوچکترین هزینه ای بوی تشک را ازبین ببرد. نور خورشید باعث ضد عفونی کردن تشک و کالای خواب می شود.

برای این کار حتما در یک روز طولانی و بسیار گرم تشک را به حیاط یا بالکن ببرید و آنرا در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید و بگذارید چند ساعت در معرض آفتاب باشد. با این کار بوی بد تشک رفع می شود.

اگر مکان انجام این کار را ندارید می توانید در و پنجره اتاق خوابتان را باز بگذارید تا آفتاب بر آن بتابد و باعث رفع بوی تشک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *