ترفند های خانه داری مدرن

بهترین بالشت برای خواب چه ویژگیهایی دارد؟ (آشنایی با 5 مدل بالشت باکیفیت)

بالشت

چرا باید بالشت خوب انتخاب کنیم؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که صبح با گردن درد از خواب بیدار میشوید و علت آنرا نمیدانید. یکی از علتهای بیدار شدن با گردن درد می تواند بالشت نامناسب باشد. البته ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد؛ ممکن است خواب ناآرامی داشتید و گردنتان را بد روی بالشت گذاشتید یا دلایل دیگه ای دارد. 

از طرفی دیگر خوابیدن بر روی بالشتهای غیر استاندارد باعث مشکل سر درد یا خر و پف و … می شود. بنابراین انتخاب بالشت مناسب بسیار مهم است. 

من در این مقاله به شما کمک میکنم تا بتوانید بالشت مناسب خود را تهیه کنید تا دیگر نگران گردن درد ناشی از انتخاب نامناسب آن نباشید. 

در مقالات بعدی به موضوع دردهایی که مرتبط است با نحوه بد خوابیدن میپردازم تا به شما کمک کنم که گردن درد ناشی از بدخوابیدن را تجربه نکنید. 

یکی دیگر از دلایلی که باید در خرید متکا بسیار دقت داشته باشید این است که با انتخاب متکای نامناسب ممکن است دچار آلرژی شوید یا اگر آلرژی دارید، حساسیتتان بیشتر شود. 

در ادامه بالشتهای ضد آلرژی را به شما معرفی میکنم. با من همراه باشید. 

برای داشتن خواب آرام این مطلب را نیز ازدست ندهید: اسطوخودوس برای خواب عمیق شبانه

در زمان خرید بالشت به چه موارد مهمی باید توجه کنیم؟

برای خرید بالشت مناسب ابتدا باید مشخص کنید به چه صورت میخوابید تا بتوانید بالشت متناسب با آنرا تهیه کنید. چون شرط اول برای داشتن یک بالشت خوب این است که سرتان را خیلی به سمت بالا یا پایین خم نکند. بالشتی مناسب است که هنگام خوابسر را هم تراز با شانه ها قرار دهد. 

 

بگو چه مدلی میخوابی تا بگم چه بالشتی مناسبته! 😉

بالش

بالشت مناسب برای افرادی که به پهلو می خوابند

بالشت

اگر به پهلو میخوابید شانه شما فشار بیشتری را تحمل میکند و باید بالشی را انتخاب کنید که این فشار را از قسمت شانه بردارد. پس بالشتی مناسب است که محکم باشد بلند باشد. 

بهترین بالشت برای افرادی که به پشت می خوابند

بالش

در این حالت فشار بیشتر بر روی گردن و سر است و بالشتی باید انتخاب شود که فشار را در این نواحی ازبین ببرد. پس بالشتی مناسب است که ضخامت متوسط داشته باشد یعنی نه خیلی پر باشد و نه خیلی نازک. 

بالشت مناسب برای افرادی که روی شکم می خوابند

بالش

بدترین مدل خوابیدن، خوابیدن بر روی شکم است؛ زیرا کمر و گردن فشار بسیار زیادی را متحمل میشوند و تمام کارشناسان خواب توصیه میکنند که حتما وضعیت خوابتان را تغییر دهید. البته این امر یک شبه اتفاق نمی افتد و به زمان نیاز دارد. در هر صورت بالشت مناسب برای این افراد بالشی است با ضخامت کم و نرم تا فشار به کمر و گردن را کمتر کند. 

قابلیت شستن با ماشین لباسشویی

چون متکا تماس مستقیم با پوست دارد، بهداشت آن بسیار مهم است و باید به صورت مرتب شسته شود. بنابر این متکایی را انتخاب کنید که بتوان به راحتی آنرا شست. بالشهای الیاف مصنوعی و بالش ژله ای قابل شستشو در ماشین لباسشویی می باشند و براحتی میتوانید آن ها بشورید. اما شستن متکا پر علیرغم محاسنی که دارد بسیار سخت است. 

الیاف داخل بالشت

اگر مبتلا به آلرژی هستید حتما حتما دقت کنید که الیاف داخل متکا شما ضد حساسیت باشد. بالش پر برای افرادی که آلرژی دارند اصلا متکای مناسبی نیست. متکای پنبه ای و بالش با الیاف مصنوعی برای این افراد مناسب می باشند. 

بالشت نرم یا سفت؟ 🤔

با توجه به اینکه چه مدلی میخوابید نرمی و سفتی آن انتخاب می شود. 

که متکای مناسب با هر مدل خواب را در بالا توضیح دادم. 

انواع بالش

متکای پر

بالش

متکای پر معمولا از پر مرغ درست می شود و البته نوع بسیار بهتر بالش پر بالشی است که از پر قو درست شده است. 

مزایا

کارشناسان خواب متکای پر را متکای مناسبی برای سر و گردن میدانند چون پرها زیر سر و گردن براحتی روی هم حرکت میکنند و از ایجاد دردهای عضلانی جلوگیری میکنند. این متکای پر برای افرادی که به پشت یا به پهلو می خوابند بسیار مناسب است.  

طول عمر متکاهای پر از دیگر بالشتها بیشتر است. 

معایب

متکای پر از باقی بالشها گرانتر است؛ متکای پر برای افرادی که روی شکم میخوابند مناسب نیست؛ چون هم برای گردشان مناسب نیست زیرا باید از متکای نرم و قطر کم استفاده کنند و هم وقتی که صورتشان را روی متکا میگذارند ممکن است نوک تیز پر به صورتشان فرو رود.  

یکی دیگر از معایب متکای پر این است که شستن و خشک کردن آن سخت است. 

افرادی که مبتلا به آلرژی می باشند نمیتوانند از متکای پر استفاده کنند. 

متکاهای پر معمولا بعد از مدتی بو می دهند .

بالشت الیاف، ساخته شده از بهترین الیاف مصنوعی

بالش

مزایا

متکای الیاف از نرمی و راحتی مناسبی برخوردار است. 

دارای قیمت مناسب و پایینی می باشد. 

شستشوی این بالشتها بسیار راحت است و می توان این متکاها را به راحتی داخل ماشین لباسشویی شست. قبل از شستن چهار گوشه بالش را با نخ ببندید سپس آنرا داخل ماشین لباسشویی بندازید تا الیاف داخل آن گلوله نشود. 

برای افرادی که آلرژی دارند مناسب است. 

معایب

پف پلی استر بعد از استفاده زیاد کم می شود.

بالشت مموری فوم، بالشی برای خداحافظی با گردن درد

بالش طبی

مزایا

مموری فوم برای دردهای سر و گردن بسیار مناسب است و چون بدن را در هنگام خواب از وضعیت عادی منحرف نمیکند برای تمام حالتهای خواب مناسب می باشد. مموری فوم طرفداران زیادی دارد.

معایب

برخی از مدلهای مموری فوم گرما را به خود میگیرد و ممکن است سر شما را هنگام خواب کمی گرم کند. به علت گرم شدن بیش از حد کمی بوی نامطبوع به خود میگیرد. 

نمیتوان مموری فوم را در ماشین لباسشویی شست و فقط باید با پارچه تمیز نمدار آنرا بشورید. 

بالشت لاتکس، بالشی برای داشتن خوابی آرام

بالش لاتکس

مزایا

لاتکس انعطاف پذیر و طبی است. از صمغ درخت لاتکس تهیه شده است و طبیعی است؛ البته متاسفانه از این مدل لاتکس تقلبی هم وجود دارد که با فوم پلی یورتان مخلوط شده و سمی است. 

طول عمر لاتکس بالاست. فرم سر و گردن را به خود میگیرد. قابل تجزیه زیستی می باشد و هوا از این بالش عبور میکند.

معایب

نسبتا گران است و کمی بو می دهد.قابل شستشو نمی باشد و در صورت لزوم با پارچه نخی نم دار باید آنرا بشورید. 

متکای پنبه ای، بسیار مناسب برای افراد دارای آلرژی

بالش پنبه ای

مزایا

پنبه ضد حساسیت است و برای افراد دارای آلرژی بسیار مناسب است؛ بسیار سبک و نرم است؛ قابل تنفس است و سر روی پنبه عرق نمی کند؛ قابل شستشو می باشد و این متکاها بو نمی دهند.

معایب

شکل سر را به خود نمیگیرد؛ بعد از استفاده زیاد پف بالشت میخوابد؛ بعد از شستن پنبه جمع می شود باید با دست آنرا باز کنید تا به شکل اول دربیاید. 

سخن آخر

تجربه خوابی لذت بخش با خرید بالش طبی از فروشگاه سرزمین خواب 

یک بالشت خوب و مناسب به ما کمک میکند تا یک خواب آرام و راحتی را تجربه کنیم. بنابراین در خرید آن باید بسیار دقت کنیم. کارشناسان ما در مجموعه سرزمین خواب به شما کمک میکنند تا بهترین انتخاب متناسب با نیازتان داشته باشید. برای سفارش محصول مورد نظر و مشاوره راهنمایی با کارشناسان ما با شماره 09198017431 تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *