ترفند های خانه داری مدرن

اسطوخودوس برای خواب عمیق شبانه

اسوخودوس

بیخوابی یکی از معضلات جوامع امروزه می باشد؛ و اکثر افراد دنبال راه حلی برای حل این مشکل می باشند. پزشکان طب سنتی موارد متعددی را برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد میکنند؛ ولی ما در این مقاله به بررسی گیاه اسطوخودوس برای داشتن یک خواب عمیق میپردازیم و در مقالات بعدی موارد دیگری را برای درمان بی خوابی بیان میکنیم.

اسطوخودوس گیاهی بنفش رنگ است؛ و از زمانهای قدیم رنگ بنفش نماد سلطنت و ظرافت بوده است. اسطوخودوس عطری فوق العاده دارد.

قدمت اسطوخودوس به حدود 2500 سال قبل برمیگردد، این گیاه بومی خاور میانه و هند و مدیترانه است. این گیاه در گذشته به عنوان یک گیاه مقدس استفاده می شده وهمچنین برای خوشبو کردن خانه از آن استفاده میکردند.

برخلاف باور کلی جامعه که گیاهان دارویی بدون عارضه می باشند؛ اگر از گیاهان دارویی در حجم زیاد استفاده شود؛ یا افراد بدون درنظر گرفتن مزاجشان و طبع گیاهان دارویی به مصرف آنها بپردازند ممکن دچار مشکلات و بیماریهای جدیدی بشوند.

اسطوخودوس طبع گرم و خشک دارد؛ به همین دلیل برای افراد با مزاج صفراوی مناسب نیست. اگر افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، این گیاه را استفاده کنند ممکن است دچار این مشکلات بشوند: حالت تهوع، احساس دلهره، احساس غم، مصرف بیش از حد آن باعث برهم زدن تعادل هورمونی می شود.

افرادی که داروهای فشارخون میخورند مانند آنالاپریل یا داروهای خواب میخورند مانند باربیتوراتها نباید از دمنوش اسطوخودوس استفاده کنند.

همچنین مصرف این گیاه به زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

توصیه میکنم برای اسفاده از داروهای گیاهی حتما به پزشک این حوزه مراجعه کنید تا دچار مشکلات جدیدی نشوید.

اگر شبها سخت به خواب میروید و یا در حین خواب چندین بار بیدار می شوید مصرف دمنوش این گیاه را به شما توصیه میکنم.

اسطوخودوس خاصیت آرامبخش و ضد استرس دارد و همچنین به کمک این گیاه میتوانید خواب عمیقی را تجربه کنید.

اگر میخواهید برای مدت طولاتی از این گیاه برای درمان بی خوابی استفاده کنید حتما با پزشک طب سنتی مشورت نمایید.

دمنوش اسطوخودوس

استفاده از دمنوش این گیاه برای داشتن خواب عمیق به این صورت است که یک ساعت قبل از خواب یک قاشق چایخوری اسطوخودوس را در یک لیوان آب جوش بریزید و در لیوان یک نعلبکی قرار دهید و بگذارید به مدت یک ربع دم بکشد، سپس آنرا صاف کنید و نوش جان نمایید. اگر دوست داشته باشید میتوانید مقداری عسل یا نبات به آن اضافه نمایید.

روغن اسطوخودوس

برای درمان بی خوابی میتوانید از روغن اسطوخودوس استفاده کنید؛ بدین صورت که کمی قبل از خواب روغن آنرا را روی بالشتان اسپری نمایید؛ یا اینکه چند قطره روغن اسطوخدوس را روی دستمال بزنید و زیر بالشتان قرار دهید؛ یا یک قطره روغن اسطوخودوس را روی پیشانیتان بمالید البته اگر به اسطوخدوس آلرژی دارید این روش به شما توصیه نمی شود.

برای داشتن خواب آرام این مطلب را نیز بخوانید: بهترین بالش برای خواب چه ویژگیهایی دارد؟

اگر مزایای دیکری برای این گیاه سراغ دارید خوشحال میشویم مطالبتان را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *